Thursday, June 5, 2008

Mulle meeldib Eestis elada?***

* siin olen ma sündinud, üles kasvanud ja koolis käinud
* siin on ilus puutumatu loodus - metsad, rabad, sood ja linnulaul
* siin on igasuguseid vaatamisväärsusi - kaunid väikelinnad, kitsad jõed, Suur ja Väike Munamägi, suvepealinn Pärnu, Tallinna vanalinn, mälestusmärgid, vanad mõisad
* siin on neli aastaaega, mis tuleneb asukohast parasvöötmes
* siin pole maavärinaid, tsunamisid, tornaadosid, üleujutusi, vulkaanipurskeid, ohtlikke putukaid, madusid ja terroriste
* meil on ilus vokaaliderohke keel, kauniduse poolest teisel kohal maailmas itaalia keele järel
* meil on laulu- ja tantsupeod ja värvikirevad rahvariided
* meil on kõrge kultuur- palju häid kirjanikke, lauljaid, tantsijaid, pillimehi, sportlasi, modelle
* meil on mulgipuder ja hapukapsas - mida muud meil vaja ongi!?
* meil on oma rahaühik kroon, mis on kõige ilusam maailmas
* meil on väljapääs merele ja hea geograafiline asend
* siin elavad mu ema-isa, õed-vennad ja isegi vanavanemad;)
* kui ma lähen välismaalasele mehele, õpetan talle eesti keele selgeks, et ta saaks mu vanematega suhelda
* kui ma ka lähen välismaale elama, tulen siia oma vanaduspõlve veetma
* ma olen käinud paljudes välisriikides, aga kõige kodusemalt tunnen end ikka Eestis
* oma tulevikku kujutan ma ette üksnes Eestis - siin tahan ma üles kasvatada oma lapsed
* kuigi eestlased ei ole alati väga sõbralikud, oskavad nad siiski tähtsatel hetkedel kokku hoida

--------------
NB! Mälu järgi kirja pandud 9. klassi lõpukirjanditest.
(* * * teema sõnastus esitatud muutumatul kujul)

Ma olen nendega nõus. Aga Sina?

Pildil kodukoha järv (Tiiu kogust)

3 comments:

  1. Mulle meeldib Eesis elada, sest see on ainus koht maailmas kus minu kaunil emakeelel on juured.

    ReplyDelete
  2. Oeh, küll ma kirjutaks neid pärleid! Oma poja kirjandist;) Aga ma kahtlustan, et ta mulle seda ei näita....Hinnet ka veel ei tea, mõnes koolis juba õpilased teavad, seal usinamad õpsid:)

    ReplyDelete
  3. Ta ei saakski Sulle näidata ju - kõik salastatud;) Mina näitasin lastele küll täna nende vigu ja punkte.

    ReplyDelete