Friday, June 6, 2008

Kuidas mõtleb üks 16aastane poiss?


Tõin koju 9. klassi lõpukirjandite mustandid ja lugesin neid veel kord põhjalikult. Hinded on pandud, kriips alla tõmmatud. See suur ja rahutu klass suutis mind üllatada! Selles igapäevases kes-keda-võitluses unustad ära, et su ees on uus maailm - värske, julge, unikaalne ja ilus.

Valisin ühe poisi kirjandi, mille trükin siin ümber täies mahus.

Teema ikka sama -"Mulle meeldib elu Eestis?"

Kas mulle meeldib elada Eestis? Sellele küsimusele saan ma üheselt ja selgelt vastata: jah! Mul on olnud päris mitmeid võimalusi näha ka teisi Euroopa riike - need on küll omamoodi huvitavad, kuid siiski minu jaoks jäävad nad võõraks, sest minu südames ei saa minu kodumaa vastu ükski teine maa!

Lõunamaades võivad ju olla liivased rannad ning kõrged palmipuud, aga mul on siin suured rohelised metsad, päikesepaistelised suvepäevad ning lumised talved. Mida hing veel ihkaks? Ega väga palju rohkem olegi vaja selleks, et ma end oma kodumaal hästi tunneksin.

Õnneks on Eestimaa väike, piisavalt väike, et ära näha paljud kaunid paigad, mida muideks ei ole üldse vähe. Alustades Põhja-Eesti paekiviselt rannikult, tulevad esimesena ette vaiksed ning rahulikud väikelinnad, tasased haritud põllumaad, rohelised niidud. Edasi lõuna poole minnes tuleb juba künklik pinnajoon ehk Vooremaa ja Otepää. Ei saa mainimata jätta meie kaht imeilusat saart - Saaremaa ja Hiiumaa.

Muidugi pole loodus ainuke, mis teeb Eestist minu kodumaa. Eesti kultuuri hoiavad ju kõrgel meie tantsijad, lauljad ning pillimehed, sest milline oleks meie kultuur, kui meil ei oleks tantsu- ja laulupidusid? Siis jääks meie rahvustunnetus üsna pea kängu.

Mulle meeldib minu Eestimaa ja mu emakeel, ma ei vahetaks seda ealeski millegi muu vastu. Siin on mul ju kõik olemas, mida ma vajan.


---------
Selles töös pole kriitilist suhtumist, siin on ainult väga isiklik ja õrn suhe.
Pange tähele - ta ütleb "minu kodumaa", "minu Eestimaa" ja "minu emakeel"!

4 comments:

  1. Niikaua kui selliseid poisse Eestimaal kasvab see maa püsib. Siin on ka sinu kui õpetaja osa olemas. Oled head materjali hästi vorminud.
    Aitäh.

    ReplyDelete
  2. Siin tuleb teha kummardus sinu ees, kes sa oled suutnud kujundada sellised mõtted. Usu mind, eesti keele õpetaja paneb aluse paljudele asjadele siin maailmas...

    Seega minu sügavaim lugupidamine.

    ReplyDelete
  3. Kunagi ei tea, kas sa mõjutad kedagi või mitte. Seda ei saa mõõta. Aga meeldivad üllatused on alati südantsoojendavad, samuti ka tunnustus. Kes seda ei vajaks! Ma kiitsin oma lapsi. Tänan ka teid.

    ReplyDelete
  4. Koolis kõik korralikult ära õppinud küll, tubli... Kusjuures, ma mäletan, et kui mina oli üheksandas klassis, siis meil said peamiselt kiita need kirjandid, kus kritiseeriti ja otsiti asju, mis võiks teisiti olla, kogu koolidiskursus oli siis selline. Seega võib ütelda, et nüüd on midagi valmis saanud, sest julgustatakse aega maha võtma ja ümbrust imetlema?

    ReplyDelete