Monday, November 28, 2011

Muredest ...üldiselt ja konkreetselt

On inimesi, kes suhtuvad asjadesse ja arengutesse fataalselt: mis peab, see tuleb nagunii, ja ettemuretsemine on mõttetu.
Teine osa inimesi muretsevad pidevalt. Isegi, kui tundub, et võiks vabamalt võtta, leiavad nad põhjuse.
Vat selline olen mina. Kahjuks ei saa ma täpsemalt olukorda valgustada.

Muresid paisutan ma suuremaks näiteks niimoodi.
Tahan korteri ära müüa ja Pärnusse kolida. Kuidas ma sellega hakkama saan? Mis summadega ma võiks arvestada? Kuidas ma saan oma lõpututest kultuuri - ja tsivilisatsioonikihtidest jagu? Millal ma peaksin oma korteri müüki panema, kui ma kavatsen veel mõne aasta tööl käia? Kuidas ma saaksin aidata oma tütart laste hoidmisel, kui olen veel mõnda aega tööl?

Küsimusi on palju. Igaüks neist ajab mind ärevusse. Rahustan ennast nagu Scarlett ("Tuulest viidud"): sellest ma ei mõtle enne kui homme/hiljem/ järgmisel suvel. Lühidalt - ma püüan oma ärevust blokeerida, et see ei kasvaks liiga suureks ega vallutaks kogu mu mõttemaailma.
Õnneks on ka töö - ja olmemured, nii et ma ei pea just 24 h oma tulevikule mõtlema.

Nüüd konkreetsemalt.
Mul on vähemalt 5 aasta vanune flamingolill, mis õitses siiani vahetpidamata. Nüüd sügisel märkasin, et õiepungi enam ei ole/tule ja lehed hakkavad järjest kollaseks minema. Algul ükshaaval, nüüd juba paarikaupa. Lill on jäänud poole väiksemaks ja hõredamaks.
Võtsin ühe poja, ehk saan sellele juured alla. Uurin ka, mis võib kidura tervise põhjuseks olla. Kas aitaks ümberistutamine või ongi lille aeg läbi? Olen mures.

Muretsemiseks on põhjusi veel palju, aga ma rohkem ei kirjuta...

7 comments:

  1. Olen oma lilledest ka varem kirjutanud. See ilmneb, kui vajutada sildile "lilled".

    ReplyDelete
  2. kui ta Sul kogu aeg ühes ja samas potis on olnud, tahab ta kindlasti ümberitutamist. vana muld on väsinud.

    lillepoest saad küsida flamingolillele vajalikku mulda. või teine võimalus: kougi ise metsa alt. pott vähealt sõrme jagu suurem kui see, milles praegu kasvab. mina ise kasutan alati veel suuremat. no näiteks kahe sõrme jagu.

    võid istutada kohe, kuigi päris spetsialistid ütlevad, et praegu pole õige aeg. aga Sinu lill vajab ellujäämiseks kohest ümberistutamist.

    ReplyDelete
  3. Aitäh, armas Lindakivi. Võtan asja ette, sest see lill on mulle väga kallis.

    ReplyDelete
  4. Minu kogemuse järgi võib see lill olla üle kastetud ja juured hakanud mädanema. Eks sel juhul aitab ka ümberistutamine ja mädanud juurte eemaldamine.

    Sinu asemel hakkaks ma korterimüügi teemaga kohe tegelema st. räägiks ja uuriks tutvuskonnas, kas keegi oleks huvitatud. Väikeses kohas jutud ju liiguvad. Müümine on palju keerulisem kui ostmine ja võtab aega. Aga kui enne sinu planeeritud aega leidub sobiva hinnaga ostja, siis tulebki müüa. Ise aga näiteks üürid seni mingi pinna, kui õppeaasta veel kestab. Eks sa uuri kinnisvaraportaalidest, mis hinnaga müüakse sinu korteri-suguseid väiksemas kohas ja missugused on Pärnu korterite hinnad.

    Teine võimalus on selline, et üürid oma korteri välja ja ise üürid kas samas kohas või juba Pärnus korteri, kui müüa ei õnnestu. Ka Pärnus või selle ümbruses on sul võimalik ju töötada, kui lapsehoidmine veel päevakorras pole. Pea-asi, et see on su kindel otsus. Julge pealehakkamine on pool võitu!

    ReplyDelete
  5. Istutaisn lille ümber. Käisin poest nõu küsimas ja ostsin uue poti ning spetsiaalset mulda.
    Juured olid korras. Asi oli ikka selles, et muld oli jäänud vaeseks ja lill lihtsalt nälgis. Võtsin kuivanud lehed ära, nüüd on lill ilusasti kikkis. Loodan, et kosub.

    Mis korteri müüki puutub, siis on see minu jaoks õudne probleem. Uut osta Pärnus pole vaja, sest seal jääb mulle tütre vana korter.

    ReplyDelete
  6. Kui sul uue korteri ostu vana müügiga ajastada pole vaja, siis on ju asi palju lihtsam. Ei maksa üldse pabistada, küll tütar tuleb sulle appi, kui asi nii kaugele jõuab.

    ReplyDelete
  7. Eks asi olegi selles, et ma pabistan ülearu:)
    Ma olen korra juba oma korteri müüki pannud, aga siis tagasi võtnud, sest pakkumine oli väga vilets.
    Nüüd on situatsioon muutunud. Suvel hakkan probleemiga tegelema tõsiselt.
    Aitäh heade soovituste eest, Bianka!

    ReplyDelete