Thursday, September 20, 2007

Haigus kui karistus

Olen viimasel ajal mõelnud, miks inimesed haigeks jäävad. Eriti kõhedaks teeb seisukoht, et haigused tabavad meid kui karmavõlg (karistus halva eest, mida oled oma elus teinud), kui saatus, mille eest pole pääsu.
Lugesin Eesti Ekspressist, et Vahur Kersna haigus ei olegi võib-olla õnnetust kukkumisest Niilusesse, vaid hoopis tema teravast keelest ja suurest egost. Või ei saanud ma päriselt pihta? Mine seda allteksti tea! Igal juhul on Kersnast haiguse perioodil palju kirjutatud ja ta on ka ise kriitiliselt sõna võtnud. Kui inimene on tõsiselt haigestunud, siis on ta eriti haavatav.

Inimesed haigestuvad erinevatel põhjustel.
Mina põen teist nädalat. Ägedad sümptomid on leevendunud, aga enesetunne on nõrk. Olen küll viisakalt ära kuulanud kõikide heade inimeste soovitused, aga tõsiselt tegutsema pole veel asunud. Ostsin isegi ingverit, mis olevat imerohi. Mett, küüslauku ja sidrunit olen ka tarbinud.

Ma loodan, et minu sesoonne haigus pole mingi karmavõla maksmine, vaid on tingitud lihtsalt külmetusest ja haigete inimestega kokkupuutumisest.
Täna käisin vereproovi andmas, no igaks juhuks.

13 comments:

  1. Mis Sul selle postitusega juhtus - vahepeal pikk tühi auk?
    Aga soovin kiiret paranemist!

    ReplyDelete
  2. Kukupai, juhtus see, et kirjutamise kast hakkas kiiresti jooksma. Nüüd kustutasin selle pika tühiku ära. Aga ma ei saanud lingi panemisega hakkama. Kus see Eesti Ekspress oma aadresse hoiab? Igal juhul ma ei leidnud üles.

    ReplyDelete
  3. EE aadressid peaksid ikka ka seal ülemisel ribal olema. Aga tühja sellest, kes tahab, leiab loo üles ju

    ReplyDelete
  4. Pea vastu!
    Eks kui tõsisemalt haige oled olnud, siis see on organismi ära kurnanud ja kosumine võib olla pikem kui haigus ise.

    ReplyDelete
  5. pisut ise asjaga kokku puutudes ei ole minu jaoks mingitki loogikat selles haigestumise värgis. haigused tabavad inimesi väga juhuslikult, väga suvaliselt. nojah, loomulikult on sageli olemas ka lihtsam põhjus-tagajärg suhe, nt pesemata kätest saadav pasanteeria või kõvast tinapanemisest saadav pankreatiit. või filosoofilisematel juhtudel ennastsalgav ületöötamine ja tulemusena korjab kurnatud organism esimese ettejuhtuva haiguse üles. aga see on ikka selline tühi-tähi. tõsised haigused, eriti pärilikud ja geneetilised ja kasvajalised... täiesti suvaliselt. ei loe seal, kas maksuvõlg ega moraalne laostumus. haigestuvad lollid ja targad, rikkad ja vaesed, normaalsed ja kergelt öeldes lollid.

    ReplyDelete
  6. Seda pean küll ütlema, et haigus on õpetaja ja palavik aitaja. Haigus annab märku, et midagi on valesti, siis olen ka enda vastu tähelepanelikum. Rasvtõbi olevat ka haigus, ma sellega pidevalt kimpus nagu Luule Viilmaa, kes ometi oli tark naine, mitte selline tuulepea kärsitumaali nagu mina.
    Ingver iga veregrupiga ei sobi. Näiteks kaneeli mu organism ei kannata, kuigi kaneeliga ravivad ka mõned organismi kreeniminekut.

    ReplyDelete
  7. To Piret: küll oli vabastav lugeda seda kommentaari. Olen tõtt öelda eluaeg kahtlustanud, et ses asjas puudub mingi kõrgem ettemääratus. Minu vennanaine oli maailma korralikem inimene, ta ei patustanud üheski vallas, aga suri ajuvähki. Lapsedki surevad igasugustesse haigustesse. Ja rääkigu, mis nad tahavad, aga vahel on joodikutel väga ilusad, targad ja andekad lapsed. Toonitan sõna "vahel", sest keskkonna osa haiguste tekitamisel usun ma küll.
    See karmavärk on vist nõrganäeviliste jaoks välja mõeldud!?

    ReplyDelete
  8. Helle, Sul on vabastav lugeda võhiku arvamust, aga probleemile selja keeramine pole nüüd küll haigusest lahtisaamise eelduseks. Haigused ei taba inimesi juhuslikult. Arstid ikka väidavad ju, et organismil oli eelsoodumus haiguse vallandamiseks.Mu lapsed sõitsid (15 a tagasi)ühes autos tuulerõugehaigete lastega kõige nakatumisohtlikumal ajal, kuid nad pole tänini kahjuks tuulerõugetesse jäänud.Täiskasvanueas põdemine olevat väga raske. Loodan, et nad on nii tugevad, et ei jäägi tuulerõugetesse mitte kunagi.Pärilikel, ka geneetilistel haigustel on tekkepõhjused enamasti ju teada, seal pole hoopiski midagi juhuslikku. Ajukasvaja oli ühel mu tuttava nelja aastasel lapsel ja ma mäletan, et sellele leiti isegi põhjendus. See, et vallandajat sageli üles ei leita, on teaduse arengu küsimus läbi aegade olnud. Küllap tuleb aeg, mil vähkihaigestumise põhjuseid rohkem avastatakse.Ternobõli radioaktiivse tolmu kohta lugesin, et see saastas maakera einevalt: kui ühes kohas oli kiirguse tase madal, siis 20 meetrit eemal võis see olla kõrge, sest just sinna langes tolmutomp u rohkem.

    ReplyDelete
  9. mina jään haigeks alati kui vihastan...ja siis tuleb koos muude jamadega alati selline närvivalu moodi asi ka selga...
    ma arvan, et mind karistatakse ikkagi seepärast, et ma vihastasin...?

    ReplyDelete
  10. Kaja, see võib ka vastupidi olla?
    Minu mehel on ka kindlasti nii, et kui ta on pahas tujus, siis me juba teame, et ta jääb homme ilmselt haigeks. Ja me oleme ikka niipidi arvanud, et viirus on juba kehas möllamas ja sellest see paha tuju.
    Jutt siis külmetushaigustest.
    Aga muidu... Ei tea.
    Ma jäin mõlemal korral Indiast tulles haigeks (ühel korral oli nahahaigus, teisel korral pasanteeria...) ja mulle tundub takkajärgi, et see käis selle kogemusega kaasa. Oli nagu õpitund, puhastumine. Reisi osa ;) Igatahes ei mõtle ma neist haigustest halvasti, need käisid nagu asjaga (arenguga, eluga) kaasas.
    Karmavõlg? Võib ka sedapidi öelda. Aga heast küljest: võlg sai makstud!

    ReplyDelete
  11. Olen Deivi Rakvere linnast, ma pühendan oma aega siin, kuna lubasin ma proua Elizabetti, kes juhtub olema Elizabetti laenupakkuja veebilaenuandja ja ma palvetan ALLAHi eest, et ta näeks minu postitust üheks sellest päevast .

     Mõned kuud tagasi nägin ma nimega Arnah naist avaldatud kommentaari ja selle, kuidas ta on pettunud, küsides temalt, kuidas dr James Mowat küsis veebipõhist laenu, enne kui ALLAH suunatas teda Elizabetti ja Elizabethi kätt lahkuma ilma stressita 20 000 eurot. palun ärge pöörduge Dr James Mowat'i poole e-posti teel: jamesmowatloanfirm@gmail.com, et vältida kelmuse ohvriks langemist.

    Otsustasin pöörduda Arnahiga, et kinnitada, kas see on tõsi ja palun suunake mind, kuidas saada proua Elizabetti laenu, ta ütles mulle, et võtke ühendust proua Elizabetti, ning nõudisin, et ta peaks palun öelge mulle protsessi ja kriteeriumid, mida ta ütles, et see on proua Elizabetti laenude taotlemiseks väga lihtne, pean vaid temaga ühendust võtma, täitma taotlusvormi saatma tagasi, saatma minu isikutunnistuse skannitud koopia, seejärel registreeruma ettevõttes, mille järel ma saan oma laenu . siis ma küsisin, kas see on, kuidas sa oma laenu said? Ta vastas, et see oli kõik, mida ta tegi, see oli väga üllatav.

     Ma võttis ühendust Elizabettiga ja ma järgisin hoolikalt juhiseid õnneks, et ma täitsin oma nõudeid ja minu laen kiideti edukalt heaks, kuid enne laenu viimist minu kontole paluti mul lubada jagada proua Elizabetti hea uudiseid ja see on miks te täna seda postitust näete. minu suurimat üllatust sain 20 000 euro suuruse hoiatuse. Nii et ma soovitan igaüks, kes otsib usaldusväärset allikat, et saada laenu, et pöörduda pr Elizabetti e-posti teel: elizabethchristopherloan@gmail.com turvalise laenu saamiseks võite minuga minu e-kirjaga ühendust võtta : devinairf128@gmail.com või võite ka Arnahiga ühendust võtta aadressil arnahnana01@gmail.com. Ma arvan, et üks hea käik väärib teist.

    ReplyDelete
  12. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
    dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  13. Tere,
    anname välja igasuguseid laene nagu õppelaen, võlalaen, ärilaen, isiklik laen ja muud. Kas otsite lihtsat ja kiiret laenu? Kui jah, olete nüüd õiges kohas, kus saate oma laenu ilma pikema viivituseta edukalt vastu võtta, oleme usaldusväärsed ja kompetentsed kõigi oma hinnatud klientide suhtes.

    Märkus. Kõigil uutel laenutaotlejatel tuleks lisateabe saamiseks pöörduda e-posti aadressi kaudu: zenithparkloanfunds@outlook.com

    Moto: Teie usaldus ja õnn on meie vaesus.

    Jumal õnnistagu.

    ReplyDelete