Tuesday, July 24, 2007

Ma proovin linke panna, vol 2

Teen aktiivseks aadressi brauseri ribal. Siis vajutan Ctrl+c. Lähen tagasi oma teksti juurde ja vajutan Ctrl+v. Tuleb vaadata, et http poleks topelt.

1. Inglismaal on suured üleujutused. Eriti keeruline on olukord Gloucesteris, kus elab ka minu onupoeg. Õnneks nende elu ohus pole, kuid juba nädal aega pole neil joogivett, kuna pumbajaam on üle ujutatud.
2. Tänavatel on hullunud kihutajad ja roolijoodikud, kes seavad ohtu kõikide korralike liiklejate elu. See käib kohutavalt närvidele, et tegelikult mingid meetmed ei aita. Võib-olla tuleks juba esimese korrarikkumise järel auto konfiskeerida?

Nii õpetas mulle Kukupai.
Sain hakkama, aga ikka tundub mulle see liiga tülikas.

Nüüd proovin Elsa õpetuse järgi.

3. Türgis enneaegse lapse ilmale toonud ema juhtumit võib mõista kaheti. Ühelt poolt on muidugi väga inimlik Eesti riigi abi lapse koju toimetamisel, aga teiselt poolt ajab inimesed tagajalgadele ema Ülle läbimõtlemata arvamusavaldused meedias.

4. Euroopas valitseb kohati hirmus kuumus. Mina lähen laupäeval Poola-reisile, aga ei tea, kas seal on ilm nagu meil või nagu Ungaris ja Balkanil.

8 comments:

  1. Ilusti said ju hakkama! Minu meelest on hoopis paberile kirjutamine ja tähthaaval tippimine tülikas, mul pole alati paberit ja pliiatsit käepärast ka. Eks tahab harjumist veel. Tasapisi õpime tegema kõike. Siis on asi hull, kui enam õppida ka ei viitsi :)

    ReplyDelete
  2. Kopeerimine on kindlasti lihtsam kui ümberkirjutamine, on ka vead lihtsamini välditavad. Kiirusest rääkimata :)

    Aga ma pakun välja lihtsama variandi kui klahvikombinatsioonidega (mida ise olen tegelikult ammugi kasutama harjunud).
    Klõpsa aadressiribal hiire PAREMA nupuga (samal ajal vaata, et URL ikka märgistub terves ulatuses) ning nupuvajutusega ekraanile tekkinud nö hüpikmenüüst vali "Copy". Siis klõpsa vajalikku kohta, kuhu kopeeritut lisada soovid, klõpsa jällegi hiire PAREMA nupuga ning vali hüpikmenüüst "Paste". Kui hiir niikuinii pihus on, siis on see mugavam kui teise käega klahvide otsimisega... Ja meeles pole vaja mitte midagi keerulist pidada ;)

    Hüpikmenüü hea omadus ongi muide see, et selle sisu (ehk seal olevad käsud) on dünaamiline - oleneb sellest, kus sa parasjagu klõpsu teed. Nii on mugav salvestada endale pilte või vaadata pildi aadressi jne.

    ReplyDelete
  3. Ma sain palju targemaks.
    Üks asi veel. Ma ei oska tekstist pilte võtta ja oma blogisse näiteks
    keskele või poole jutu peale panna.
    Aga küll ma õpin, kui keegi õpetab.
    Aitäh, Kukupai ja Elsa!

    ReplyDelete
  4. Ega ma ikka pildi lisamist päris selgeks ei saanud või õigemini lõpuks siiki õnnestus (vaata järgmine postitus). Probleem on aga selles, et ebaõnnestunud lisamine on kahe peenikese ribana nähtaval(selles postis) ja ma EI OSKA neid kõrvaldada.
    Elsa, sa oled hea õpetaja!

    ReplyDelete
  5. Aitäh! Eks mul ole seda arvutiõpetaja praktikat ka juba hea mitu aastat... Ja sa oled tubli õpilane ;)
    kaks esimest pilti ei õnnestunud sul sellepärast, et miskipärast on kopeeritud ainult osa pildi aadressist. Lõpus peab olema laiend .jpg või .gif või .png vms. Vahel on pikemad failinimed lihtsalt kahesreas, nii et tuleb jälgida!

    Aga pilti saad ju postitust muutes kustutada küll? kui sul on see vaade, kus sa ka pilti ennast näed, siis klõpsa korra pildil ja vajuta siis Delete klahvi klaviatuurilt.

    ReplyDelete
  6. Kui Sa mind juba hakkasid õpetama, siis tee seda lõpuni. Ehk siis ma ju ei tea, kus ma seda olematut pilti näen või siis ka olemasolevat.( Et harjutada, võiksin ju ka mõnda teist pilti kustutada). Ma olen ära õppinud teksti parandamise (edit),seal on ka sõna photo, kuid pilti ennast ma manada ei oska kusagilt. Help!

    ReplyDelete
  7. Muide, sellest ma sain ise ka aru, et mul jäi aadress poolikuks. Algaja asi.

    ReplyDelete
  8. Tead, aga mina teen selle pildi lisamise enese jaoks lihtsamaks. Tavaliselt, kui leian mõne pildi, mida arvan saavat kuskil kasutada, tõmban selle oma arvutisse: paremklõps hiirega pildi peal, hüpikmenüüst 'save picture as..' ja ongi minu pildikaustas. Blogisse panemine sealt poole lihtsam. Aeg-ajalt tuleb siis muidugi oma arvutis pildikausta korrastada ja üleliigseid asju kustutada. Ma tavaliselt teen varukoopiad DVD-le ka.
    Aga Elsa seletused on tõesti lihtsad ja loogilised :)
    Head reisi!

    ReplyDelete